Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2010

Συντήρηση κυψελών


Πλησιάζει ο καιρός της σμηνουργίας και πρέπει να ετοιμάσουμε κυψέλες για τα επερχόμενα σμάρια..

Αν και έχω καταλήξει στον τύπο ανεξάρτητης βάσης-κυψέλης μου μαζεύτηκαν κατά καιρούς καμια δεκαπενταρια σταθερές γονοφωλιές ...

Φέτος άλλαξα χρώμα στο μελισσοκομείο και απο μπλε-λευκό κατέληξα στο φυστικί-κίτρινο...για ανανέωση και ...γούρι.

Ένεκα λοιπόν της ομοιομορφίας , έτριψα τις παλιές κυψέλες με το τριβείο...

στα σημεία που έτριψα πολύ , πέρασα ωμό λινέλαιο

κάποιες σχισμές στα πλαινά τις έκλεισα με ξυλόστοκο , ενώ στα ανεξάρτητα σανιδάκια στις βάσεις ή στα <<δόντια>> έβαλα ελαστομερή στόκο που αντέχει στις συστολές και διαστολές...

πλέον οι βάσεις -σταθερές και μη- είναι κίτρινες όπως και τα καπάκια, ενώ τα σώματα φυστικι...

Η προηγούμενη <<ειδική>> μπογιά για κυψέλες μελισσών ...αποδείχθηκε ειδική μόνο στην τιμή! Η υποσχόμενη διάρκεια πενταετίας μάλλον δεν υφίσταται...

όπως και να έχει το πράγμα επέστρεψα στον παλαιό τρόπο βαφής με λάδωμα και χρώμα ξύλων-μετάλλων ...







9 σχόλια:

evangelos naxios είπε...

Πολυ ωραια δουλεια,θα σου προτεινα ν'ανοιξεις 4 τρυπες σε παραλληλογραμο και μετα με την σεγα ν'ανοιξεις τον πατω και να βαλεις σιτα,το μεγεθος κατα την κριση σου.

ΜΕΝΤΕΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ είπε...

Σπύρο με το καλό να της γεμίσεις όλες μπράβο καλή δουλειά.

Foris Mouratidis είπε...

Μπραβο Σπυρακο γεια στα χερια σου.
Ακριβως με τον ιδιο τροπο τις κανω και εγω.

Τάκης Κοντούλης είπε...

Σπύρο πολύ καλή δουλειά και με πολύ μεράκι.
Σχεδόν έτσι τις κάνω και εγώ.
Παρατήρησα από τις φώτο της τελευταίας μου ανάρτησης να έχουν μπροστά και στη βάση μαύρους λεκέδες και μιλάμε για μπογιές πολύ γνωστής μάρκας να αντέχει σε δύσκολες συνθήκες.Είναι υγρασία ή έχει σχέση με το μελίσσι;

ΤΡΙΚΑΛΙΝΟΣ είπε...

Ετσι μπράβο Σπύρο.
Τώρα που υπάρχουν τα περιθώρια συντήρησης,εκμεταλεύσου τον "νεκρό"
χρόνο,για να είσαι έτοιμος την άνοιξη που έρχεται σύντομα.

Σπύρος Σφήκας είπε...

Μπράβο Σπύρο πολύ καλή δουλειά.
Λες να το έχει το όνομα?!!!

ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ είπε...

Ευάγγελε σε ευχαριστώ ,ακόμη δεν χρησιμοποιώ ανοικτό πάτο (δηλ. σήτα)από του χρόνου θα το επιχειρήσω με τις σταθερές.
Χρήστο φέτος είναι η χρονιά μας! θα έχει πολλους αφεσμούς...
Φόρη ευχαριστώ, προτιμώ αυτό τον τρόπο βαφής γιατί μου φαίνεται βολικός...
Τάκη απότι πρόσεξα τις φωτογραφίες της ανάρτησης σου , οι βάσεις είναι από κόντρα πλακέ θαλάσσης(μπετοφόρμ) αν και καλό υλικό εχει την ιδιότητα να μαυρίζει από την υγρασία εσωτερικά στις γωνίες και στην είσοδο ειδικά αν η θυρίδα είναι η κλασική ξύλινη που φυλακίζει την υγρασία και η σανίδα πτήσης θέλει τρίψιμο και στοκάρισμα ώστε να κλείσουν οι σχισμές διατομής.Χρειάζεται τρίψιμο και αρκετά χέρια πλούσιας βαφής για να μονωθούν οι χαρακιές του μπετοφορμ ώστε να μη μαυρίζει...
Γιώργο έχεις απόλυτο δίκιο...των φρονίμων τα παιδιά ...
Χα Χα Σπύρο είναι το μεράκι έ και λίγο το όνομα! πλάκα κάνω

meli elikon είπε...

Σπύρο γεια σου! Καλή δύναμη και γεια στα χέρια σου!
Πες μου λίγο για αυτή την τάχα ειδική μπογιά γιατί εγώ τις περισσότερες κυψέλες τις έχω βάψει με αυτήν. Βέβαια είναι ο δεύτερος χειμώνας φέτος και δεν ξέρω πόσο θα αντέξουν. Εσύ πόσα χρόνια τις έχεις βάψει και με πόσα χέρια τις πέρασες?
Όσο για τον αεριζόμενο πάτο που λέει ο Βαγγέλης, έχω τοποθετήσει πλαστικούς αεριζόμενους σε δέκα κυψέλες και παρακολουθώ συγκρίνοντας με κλειστές να δω την εξέλιξη για να έχω άποψη. Αυτό που έχω διαπιστώσει μέχρι τώρα είναι ότι είναι πιο ελαφριές στις μετακινήσεις, δεν σαπίζουν και δεν θέλουν βάψιμο και ότι ακαθαρσίες βγάζει το μελίσσι η και βαρρόα ακόμα, πέφτει στο έδαφος χωρίς να χρειάζεται καθάρισμα από τον μελισσοκόμο.
Καλή συνέχεια.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ είπε...

Δημήτρη η κινητή αεριζόμενη βάση έχει όντως αυτά τα πλεονεκτήματα και στο μέλλον θα επιχειρήσω να χρησιμοποιήσω πάτους με σήτα.
Η εν λόγω βαφή έχει οδηγίες εφαρμογής τις οποίες ακολούθησα πιστά στις περισσότερες κυψέλες που έβαψα.Άν υπολογίσω και το διαλυτικό(νίτρου) που ανεβάζει το κόστος , η τιμή ανεβαίνει πολύ...
Αποφάσισα να πειραματιστώ και να χρησιμοποιήσω την βαφή ακολυθώντας τις οδηγίες.Για σιγουριά παράβλεψα την ένδειξη για την απευθείας χρήση και λάδωσα για προστασία ξεχωριστά 2-3 κυψέλες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: μετά από τρία χρόνια έσκασε η μπογιά στις εξωτερικές γωνίες -δόντια- και στα σημεία που είχα στοκάρει...
Η ιδιότητα της βαφής είναι πλαστικοποίηση των μερών οπότε το ξύλο δεν αναπνέει , ακόμη το υψηλό κόστος δεν δικαιολογεί τη χρήση τέτοιας βαφής ...
Οι πέντε συγκεκριμένοι χρωματικοί τόνοι του προιόντος καθώς και η μη εφαρμογή τροποποίησης χρώματος δεν ανταποκρίνονται στα χρώματα επιλογής μου...
Όμως το πιο ισχυρό στοιχείο αλλαγης της βαφής ήταν η μικρή αδιάρκεια αντοχής...μόλις 2 και κάτι έτη αντί της αναγραφόμενης πενταετίας...
Το συμπέρασμα μου είναι πως εμένα το συγκεκριμένο προιόν δε με καλύπτει! οπότε η επιστροφή στον πρότερο τρόπο βαφής είναι η πιο σίγουρη λύση.