Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014

Με Ωφέλιμο 1300 ή Μικτό 2500 άντε να βρείς μελισσοκομικό φορτηγάκι...

Ο περασμένος μήνας ήταν δύσκολος όχι όμως τόσο χάλια απο ετούτον τον Ιούλιο. Για πρώτη φορά  πέρασαν δυό μήνες χωρίς ανάρτηση  μιας και ο χρόνος δεν επαρκούσε αλλά και τα προβλήματα ήσαν διαδοχικά. Με έκπληξη διαπίστωσα πως τα μελισσοκομικά μαγαζιά της Αττικής  ξέμειναν από κυψέλες! Αυτό σημαίνει και μια αισιοδοξία πως όλο και αυξάνονται εκείνοι που αναζητούν στην μελισσοκομία μια διέξοδο με επαγγελματική προοπτική. Όμως  πόσο επαγγελματικά μπορεί κανείς να ασχοληθεί με την μελισσοκομία; Όταν απαιτούνται μια σειρά  εργαλείων εξοπλισμού  κυψέλες , μηχανήματα , αυτοκίνητο...;  
Όλα ετούτα στοιχίζουν ένα αρκετά μεγάλο ποσό και ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα θα αποκτηθούν ή θα μείνουν όνειρα... Μέχρι τώρα οι μεταφορές των μελισσιών μου ήταν σχετικά εύκολες με το τρέιλερ που είχα , όμως μια σοβαρή βλάβη του ΙΧ (αναθεματισμένη η ώρα που έβαλα κιτ υγραερίου) με άφησε χωρίς αυτοκίνητο και με αχρηστευμένο κινητήρα ... στα τέλη Μαίου και μέχρι την εύρεση &  εγκατάσταση νέου κινητήρα έμεινα χωρίς αυτοκίνητο....Σκέτη απελπισία , αναγκάστηκα να μεταφέρω κάποιες φορές με δανεικό αμάξι και τρέιλερ  ώσπου έλαβα την γεναία απόφαση να πάρω ένα μελισσοκομικό φορτηγάκι... Κάπως έτσι άρχισα το ψάξιμο... τα εξελιγμένα μοντέρνα αγροτικά τύπου Navara κομψά μεν αλλά μικρά και άβολα , το Ford Transit & το Mercedes sprider ή άλλο παρόμοιο αυτοκίνητο : ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ  για μη κατα κύριο επάγγελμα αγρότη-μελισσοκόμο!!! Το ωφέλιμο φορτίο τους μεγαλύτερο του 1300 ανώτατου φορτίου που επιτρέπει η νομοθεσία... Με το επιτρεπόμενο μικτό βάρος δεν μπορείς να πάρεις όχι φορτηγάκι αλλά καμιόνι!!!

 
και τελικά βρήκα το εικονιζόμενο Transporter που σίγουρα υστερεί απο εμφάνιση σε σχέση με ένα Ford Transit απο Ιταλία (με 1280 δηλωμένο ωφέλιμο φορτίο ) αλλά δεν  κοστίζει τα ακατέβατα 12.500€ που ζητούσε μετρητοίς(!!!) ο έμπορος απο το Αγρίνιο...



Δυστυχώς η νομοθεσία είναι απαράδεκτη , καθορίζει επιτρεπόμενα μικτά ή ωφέλιμα φορτία χωρίς να υπάρχουν αυτοκίνητα με τέτοια χαρακτηριστικά... Ενώ τα αυτοκίνητα που υπερβαίνουν τα 1300 δεν...κάνουν  για κάποιον που δεν είναι γραμμένος στο μητρώο αγροτών...Δηλαδή με 1450 ωφέλιμο φορτίο ποιό είναι το πρόβλημα που δεν μπορείς να έχεις μελισσοκομικό αυτοκίνητο;

Αφού βρήκα το συγκεκριμένο φορτηγάκι ξεκίνησα την διαδικασία αγοράς-δήλωσης του ως μελισσοκομικό. Επικοινωνία με την αρμόδια διεύθυνση γεωργικής ανάπτυξης και συγκέντρωση απαιτούμενων δικαιολογητικών :Μελισσοκομικό βιβλιάριο , Φορολογική δήλωση με μελισσοκομικό εισόδημα  , τιμολόγιο αγοράς αυτοκινήτου και έφυγα για τη Θήβα...εφόσον με απέτρεψαν κατηγορηματικά  να τους πάω το φορτηγάκι λέγοντας πως δεν χρειάζεται... Φτάνοντας εκεί κατάλαβα πως απο το τηλέφωνο δεν  μου τα είπανε καλά.... Για την ταξινόμιση έπρεπε να περάσω απο μεγάλο ψυχικό  βάσανο... Ο υπάλληλος έβγαλε έναν μεγενθυντικό φακό και ερευνητικά έψαχνε κάτι στα χαρτιά...μετά από λίγα λεπτά μου πέταξε τον φάκελο λέγοντας μου πως δεν γίνεται να ταξινομηθεί το όχημα γιατί η φωτοτυπία απο το τελωνείο είναι αχνή και δεν φαίνεται καλά το...ωφέλιμο....
-Που είναι το αυτοκίνητο να το ζυγίσουμέ;
- Στην Αθήνα , μου είπατε να μη το φέρω (θα έβγαζα πινακίδες μιας μέρας)
-Ναι σου είπα αλλά μάντης θα γίνω;
- Άν αφαιρεθεί το απόβαρο από το μικτό δεν βγαίνει;;; των ρώτησα
-Δεν είναι δική μου δουλειά ...μου απάντησε...
με τα πολλά πείσθηκε πάτησε το κομπιουτεράκι και τελικά  ευρέθη το ωφέλιμο!
Ταξινομήθηκε το 2000cc φορτηγάκι , χωράει 20 μελίσσια / στρώση , τα πτυσσόμενα παραπέτα βολεύουν αφάνταστα.. Με την πρώτη ευκαιρία θα βάλω και κάγκελα για πιο ασφαλείς μεταφορές.